17 Oct 2012

10 Things I Wish I Had Known & Done As A Fresher

Year two's official started! I had several lectures, several seminars, did quite a bit of reading and had my first 'omg essays to write' realisation.

So naturally I want to discuss year one.

- Join all the societies! Ok, maybe not all. But join a few. Select things you really enjoy, or things you've been wanting to get into for a while, and go to the meetings. Talk to people. Suggest things to do. In short: put yourself out there, make friends who aren't your flatmates, and find great extra-curricular activities.

This is a picture of the [smiths] logo, at my university Freshers Fayre. [smiths] is the magazine of the university and one of many examples of societies you can find at unis. I work for [smiths]. See what we do here.
*
Ceci est une photo du logo de [smiths], au forum des associations de ma fac. [smiths] est le magazine de la fac et un example parmi d'autres des clubs qu'on peut trouver à la fac. 

- Do try and get a part-time job. In your first year, you're likely to have next to no hours. So use that time wisely and get yourself some money and experience. The Students' Union of your uni might be hiring: start there. And keep looking.

- As I said, lots of time on your hands. Find a great project to work on and commit yourself to it. Mine was the blog, but it was a 'small' one, and it took me until February to start vlogging and finally sit down and get creative again. Gosh, it felt good!

- Find a nearby Aldi and do you shopping there. Everything is SO CHEAP. And get your shampoo and stuff from Poundland/99p/Pound Stretcher. You can get real nice Dove things for next to nothing.

- Explore the area you live in. You're likely to study somewhere you don't know so take that chance to discover!

- Every time you sit down in a seminar next to a person you don't know, introduce yourself. And also if you've only met them briefly and that the way they're looking at you clearly indicate they're not sure who you are.

- Do your reading the active way. Ok, there are actually two pieces of advice in here. a) Do your reading. b) Don't just read. Highlight, take notes, write summaries. Try and engage with the reading. It'll make discussions in seminars much more interesting and you might have a real idea of what's going on.

- Go out. If you enjoy it. And then don't if you don't. I don't believe forcing yourself is going to make your university experience any better. Do try new things you're interested in, though! University is all about that.

- Lots of high-street shops have student discounts. Always ask!

- If you have any health issues, don't get all worked up about getting a doctor's appointment. If you're British, you're probably used to it; if you're not, you might have like me been to exposed to frightening tales about 10 hours-long queues. Just pop in to your local pharmacy and ask them for help. Nine times out of ten I got really good advice and efficient medication. (I still haven't been to see a proper doctor, too scared I'm going to die from old age in the waiting room.)


***

Ma deuxième année a véritablement commencé ! J'ai eu pas mal d'amphis, de séminaires, j'ai eu un paquet de lectures à faire, et j'ai eu mon premier moment "omg disserts à écrire."

Donc, naturellement, je vais vous parler de la première année.

10 choses que j'aurais aimé avoir su et fait durant ma première année (attention, ces conseils s'appliquent plus à une première année à la fac au Royaume-Uni qu'à une première année de math sup…)

- Inscris-toi à tous les clubs ! Ok, peut-être pas à tous. Mais quelques uns. Sélectionne des activités qui te plaisent vraiment, ou des choses que tu avais eu envie d'essayer depuis longtemps, et va aux réunions. Parle aux gens. Propose des trucs à faire. Bref : sors-de ta bulle, fais toi des amis qui ne sont pas te colocs, et trouve toi des super activités extra-scolaires.

- Essaye de te trouver un job. Tu auras probablement pas mal de temps libre durant ta première année. Profites-en pour te faire de l'argent et de l'expérience. Ta fac recherche peut-être des étudiants pour des jobs ponctuels : voilà un point de départ. Et continue à chercher.

- Comme je l'ai dit, pas mal de temps à tuer. Ma suggestion est de trouver un projet qui te tient à coeur et d'y travailler régulièrement. Pour moi, ça a commencé avec le blog, mais c'était pour moi un "petit" projet. Il m'a fallu jusque février pour me mettre aux vlogs et enfin me remettre à créer. Ca fait du bien !

- Trouve un Liddl dans le coin et va y faire des courses. C'est vraiment pas cher -- presque gratuit ! Et s'il y a un magasin type tout à 1€ dans le coin, essaye d'y trouver ton shampooing. En Angleterre, j'y trouve mes produits Dove habituels à 25% de leur prix habituel !

- Explore le coin dans lequel tu vis ! Il y a de fortes chances que l'endroit où tu étudies ne soit pas celui où tu as grandi alors profites-en !

- A chaque séminaire où tu te retrouves à côté de quelqu'un que tu ne connais pas, re-présente toi. A appliquer aussi dans les cas où tu as rencontré la personne tellement brièvement que son regard montre qu'elle a des doutes sur qui tu es.

- Adopte la technique de la lecture active. Ok, en fait ce point contient deux conseils. a) Lis les textes qu'on te demande de lire (et d'autres aussi !) et b) Ne t'arrête pas à la lecture. Surligne, prend des notes, résume les grandes idées. Essaye d'y mettre du tien. Ca rendra les discussions en groupe bien plus intéressantes et peut-être même que tu auras une idée de ce qui se passe en cours.


Après m'être acharnée sur les théories de Weber—et encore, pas trop de notes sur ce texte!
*
Defacing Weber—although this one isn't too bad!

- Sors faire la fête. Si c'est ton truc. Et ne le fais si ce n'est pas le cas ! Je ne pense pas que se forcer soit la meilleure solution pour profiter de la fac… Mais faire de nouvelles expériences est partie ingérante de la vie étudiante, donc n'hésite pas.

- Pas mal de magasins de fringues et autres ont des réductions étudiantes. Il faut toujours poser la question !

- (Spécifique UK !) En cas de problèmes de santé, pas la peine de se prendre la tête avec les médecins. Les anglais sont habitués ; pour nous autres, l'idée de passer 10 heures dans une salle d'attente est terrifiante. Je me contente de passer à la pharmacie et de leur demande de l'aide. Ils m'ont toujours donné de bons conseils et des médocs efficaces. (Et je ne suis toujours pas allée voir un vrai docteur, trop peur de mourir de vieillesse dans la salle d'attente.)

5 comments:

  1. Dis donc, ça fait pas un peu vieux sage tout ça ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sauf que je ne suis ni vieille, ni sage :D

      Delete
  2. Oulaaaaa, je me rends compte que ça fait longtemps que je ne suis pas venue sur ce blog si j'ai loupé Weber :O
    Je rattrape tout ça :)

    ReplyDelete
  3. Hiya,

    thanks for the advice.
    I've been following your blog quite a while as I'd like to study at Goldsmiths as well and I can get a little glimpse how student life (as a foreign student. I'm Austrian) is like from reading your posts. (:
    I was wondering if you can give me some advice on applying. I'd like to do Social & Cultural Studies.

    Cheers and keep on blogging!

    Gwen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey there! Thanks so much for leaving a comment, that's really sweet and it makes me very happy to know that it can help some people :) If you'd like to email me at thefrogsbif@gmail.com I'd love to answer to questions you might have about applying (although I'm definitely not one with THE answers but more like some experiences I can share.) x

      Delete